Nowości

Ducati przedstawia nowego Streetfightera V4 i Streetfightera V4 SP2: ewolucję „Fight Formula” na 2023 rok

2022-10-20


Rodzina Ducati Streetfighter V4 na rok modelowy 2023 ewoluuje wraz z rozwojem gamy Panigale V4. Charakteryzuje się nową konfiguracją podwozia oraz pakietem najnowszej generacji elektroniki: różne krzywe momentu obrotowego na każdym biegu, tryb jazdy na mokrej nawierzchni oraz tryb Full Power, który pozwala silnikowi uwolnić swój pełny potencjał. Streetfighter V4 SP2 w ekskluzywnej specyfikacji modeli „SP” stanowi szczyt ewolucji „Fight Formula”.

W piątym odcinku serii internetowej Ducati World Première 2023 producent z Bolonii zaprezentował nową rodzinę Streetfighter V4. Dzięki modelom V4 i V4 S, a także najbardziej wydajnym V4 SP2, Ducati kontynuuje ewolucję zwycięskiej formuły „Fight Formula”, aby pozostać na szczycie segmentu z niezrównanym poziomem wyposażenia.



Zaprezentowany w 2020 roku Streetfighter V4 odniósł natychmiastowy sukces i wyznaczył nowe standardy w segmencie supersportowych nakedów. Doceniany za agresywną i oryginalną stylistykę, z charakterystycznym frontem inspirowanym komiksowym Jokerem, Streetfighter V4 od razu wzbudził zachwyt wśród entuzjastów.

Naturalną ewolucją rodziny Streetfighter jest podążanie za innowacjami wprowadzonymi w Panigale V4, ale w wersji pozbawionej owiewek, z wysoką i szeroką kierownicą oraz charakterystycznymi skrzydłami aerodynamicznymi. Motocykl napędzany jest jednostką Desmosedici Stradale o mocy 208 KM, która zapewnia niesamowite osiągi przy masie wynoszącej zaledwie 178 kg.

Ducati Streetfighter V4 2023 wyraża swój sportowy charakter dzięki standardowej konfiguracji jednoosobowej, z dostarczonymi podnóżkami i siedziskiem pasażera.



Design Streetfightera V4 jest bezpośredni i minimalistyczny, z przednią lampą LED w kształcie litery V, która przypomina Panigale V4. Niski, pochylony do przodu przód, który przedłuża mocne linie baku, nadaje Streetfighterowi V4 wyglądu drapieżnika. Zbiornik paliwa, o pojemności zwiększonej do 17 lirów, ma taki sam kształt jak w modelu Panigale V4 2022. Został przeprojektowany, aby zapewniać kierowcy lepszą pozycję podczas hamowania i pokonywania zakrętów.

Nowa rama „Front Frame” i Desmosedici Stradale pozostają odsłonięte tworząc czystą, wyrafinowaną formę. Streetfighter w wersji V4 S na rok modelowy 2023 jest dostępny w nowej kolorystyce Grey Nero. Kontrast między szarością, a różnymi odcieniami czerni nadaje bardziej agresywnego charakteru i uwydatnia wyposażenie techniczne, takie jak hamulce i zawieszenie.



W najnowszym modelu zaimplementowano strategię Power Modes opracowaną dla Ducati Panigale V4 i V4 S, oczywiście z kalibracją dedykowaną dla silnika Desmosedici Stradale napędzającego Streetfightera. Do dyspozycji prowadzącego są cztery poziomy mocy silnika: Full, High, Medium i Low. Tryb pełnej mocy pozwala silnikowi wyrazić swój pełny potencjał za pomocą krzywych momentu obrotowego bez filtrów elektronicznych, z wyjątkiem pierwszego biegu. Dla trybów High i Medium Power opracowano nowy system zarządzania mapą Ride by Wire z dedykowaną kalibracją dla każdego z sześciu biegów. Z kolei tryb Low, przeznaczony do jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności, ogranicza maksymalną moc do 165 KM i oferuje wyjątkowo kontrolowaną reakcję przepustnicy.

W Streetfighterze V4 2023 wprowadzono zupełnie nowy tryb jazdy Wet, aby jazda była jeszcze bezpieczniejsza na mokrych nawierzchniach. Dla wersji S i SP2 standardowe wyposażenie wzbogacono o akumulator litowo-jonowy, lżejszy o 1,7 kg od poprzedniego (ten sam, który zamontowany jest w Streetfighterze V4 SP).



Tablica rozdzielcza nowego Streetfightera V4 podąża za ewolucją Panigale V4. Grafika została zoptymalizowana, aby informacje były bardziej przejrzyste i czytelne. Podobnie jak w Panigale V4, moment optymalnej zmiany biegów sygnalizowany jest zielonym diodą. Tryb wyświetlania „Track Evo”, który odwzorowuje układ używany w MotoGP, gwarantuje natychmiastowy podgląd na najważniejsze parametry i interwencję systemów elektronicznych.

Streetfighter V4 2023 ewoluuje również dzięki nowemu oprogramowaniu Engine Brake Control (EBC) EVO 2, które gwarantuje lepszą stabilność i precyzję w fazach hamowania i wchodzenia w zakręty. Oferuje inną kalibrację na każdym biegu, w trzech różnych poziomach. Nowa strategia została opracowana w celu zoptymalizowania intensywności hamowania silnikiem w zależności od obciążenia tyłu. W pierwszej fazie hamowania, gdy tylne koło jest mało obciążone, EBC EVO 2 zapewnia mniej intensywne hamowanie silnikiem, a następnie zwiększa je w miarę zbliżania się do szczytu zakrętu. Wprowadzone modyfikacje zmniejszają również blokowanie tylnego koła na najbardziej wymagających odcinkach hamowania.

W Streetfighterze V4 2023 wdrożono również nową strategię dla Ducati Quick Shift (DQS), która poprawia płynność zmiany biegów przy każdym stopniu otwarcia przepustnicy. Zmiana przełożeń podczas użytkowania na drodze jest płynniejsza, a na torze zapewnia większą stabilność motocykla.

Prócz wymienionych elektronicznych usprawnień dodano również aktualizację strategii sterowania wentylatorem chłodzącym. Oferuje większy komfort termiczny kierowcy przy typowych prędkościach jazdy na drogach.



W nowym Ducati Streetfighter V4 podwozie podąża za ewolucją rodziny Panigale V4, zapewniając poprawę stabilności i bezpieczeństwa jazdy. Podwozie obejmuje przednią ramę i jednostronny wahacz, oba wykonane z aluminium, z widelcem upside-down i mechaniczną regulacją w wersji V4. Streetfighter V4 S wyposażony jest z kolei w półaktywne zawieszenie Öhlins (odwrócony widelec NIX30 43 mm i amortyzator TTX36) z interfejsem SmartEC 2.0, który zyskuje na wszechstronności, skuteczności i szybkości ustawień. Ponadto wersja V4 S w wyposażeniu standardowym oferuje felgi Marchesini z kutego aluminium, co przekłada się na lepszą zwinność podczas zmiany kierunku oraz reakcję podczas przyspieszania i hamowania dzięki redukcji mas nieresorowanych.

Podobnie jak w Panigale V4, oś wahacza w Streetfighterze V4 2023 jest umieszczona o 4 mm wyżej, co przekłada się na większą stabilność, precyzję i zdolność do utrzymania trajektorii podczas wychodzenia z zakrętów i przyspieszenia. Rozkład masy przesuwa się do przodu, a tym samym zwiększa się dokładność i prędkość wchodzenia w zakręty. Prowadzący ma większą pewność podczas hamowania i na zakrętach dzięki zmienionemu kształtowi zbiornika paliwa. Masa gotowego do jazdy Streetfightera V4 S wynosi teraz 197,5 kg.

Silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3, spełanijący normę Euro 5, dostarcza 208 KM mocy przy 13 000 obr./min i maksymalnie 123 Nm momentu obrotowego. Po prawej stronie silnika znajduje się osłona sprzęgła z Panigale V4, która pozwala na łatwy montaż suchego sprzęgła.



Maksymalne osiągi Streetfightera V4 2023 uwalnia topowa wersja SP2 w numerowanej wersji. Motocykl przystosowany jest do jazdy na torze dzięki ekskluzywnemu wyposażeniu technicznemu, które łączy „Fight Formula” ze specyfikacją „SP”.

Streetfighter V4 SP2 jest oferowany w ekskluzywnych barwach „Winter Test”. Malowanie zostało zaprojektowane przez Centro Stile Ducati, czerpiąc inspirację z motocykli Ducati Corse używanych podczas przedsezonowych testów mistrzostw MotoGP i WorldSBK. Matowa czerń w połączeniu z matowym wykończeniem karbonowym felg i błotników kontrastuje z jaskrawoczerwonymi akcentami i blaskiem zbiornika ze szczotkowanego aluminium.

Pięcioramienne obręcze z włókna węglowego są o 1,4 kg lżejsze niż te z kutego aluminium zamontowane w Streetfighterze V4 S. Redukują moment bezwładności o 26% z przodu i 46% z tyłu, dzięki czemu motocykl jest znacznie zwinniejszy i lżejszy podczas zmiany kierunku. Zaciski hamulcowe Brembo Stylema R gwarantują wysoką siłę hamowania, a także wyjątkowo stałą wydajność nawet w przypadku długotrwałego użytkowania na torze.



W Streetfighter V4 SP2 jednostka Desmosedici Stradale jest wyposażona w suche sprzęgło STM-EVO SBK, które poprawia skuteczność podczas sesji torowych i jazdy na limicie. Skuteczność i pewność jazdy gwarantuje też zawieszenie Öhlins ze sprężynami i hydrauliką identycznymi jak w Panigale V4.

Wyposażenie uzupełniają regulowane podnóżki aluminiowe, które umożliwiają prowadzącemu znalezienie optymalnej pozycji, przedni błotnik z włókna węglowego oraz akcesoria przydatne na torze, takie jak otwarte sprzęgło z karbonową osłoną, czy zaślepki do demontażu lusterek i uchwytu tablicy rejestracyjnej.




Produkcja modeli Streetfighter V4 i V4 S rozpocznie się od stycznia 2023 roku, natomiast wersji V4 SP2 od marca. Paleta kolorów obejmie Ducati Red i nowe malowanie Grey Nero, które zarezerwowane jest wyłącznie dla wersji „S”.

Ducati oferuje szeroką gamę akcesoriów, które pozwalają spersonalizować Streetfightera V4, czyniąc go jeszcze bardziej sportowym. W pełni wyścigowy wydech Ducati Performance by Akrapovič pozwala na redukcję masy całkowitej o 5 kilogramów i podnosi maksymalną moc do 220 KM. Poziom głośności mieści się w granicach 105 dB (102 dB z zainstalowanym dB killerem).

Katalog akcesoriów zawiera też między innymi układ tłumików wydechowych dopuszczonych do ruchu ulicznego, ale także koce grzewcze do opon i stojaki dla tych, którzy chcą używać Streetfightera V4 na torze. Pełny przegląd akcesoriów dostępny jest na stronie ducati.com.


#StreetfighterV4 #PushForward #StreetfighterV4SP2 #TheUltimateFormula